T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / BAŞAKŞEHİR - İbrahim Koçaslan Ortaokulu

Okuyan 7'ler

       2019 -2020 eğitim öğretim yılının ekim ayında uygulanma başlanan projede yedi öğrenciden oluşan yedi grup kurulmuştur. Türkçe, Okuma Becerileri ve Yazarlık Yazma Becerileri ders öğretmenleri gruplara koordinatör öğretmen olarak verilmiştir. Okumalar koordinatör öğretmen kontrolünde yapılmaktadır. Öğrencilerimizin sene boyunca yedi kitabı okumaları hedeflenmektedir. Kitaplar Başakşehir İlçe Milli Eğitim müdürlüğü tarafından tedarik edilerek öğrencilerimize  ücretsiz olarak verilmiştir. Yedi kitabımızın isimleri şöyledir: Yankı Kayalar, Beyaz Gemi, Bir İncidir İstanbul, Şu Acayip Atom, Hayatın İçinden, Martı ve Abide Mehmet Akif ERSOY.

       "Okumak, hayat yolculuğunda yanımıza almamız gereken en önemli azıklardan bir tanesi. Hayatımızı anlamlandırmak için atmamız gereken bir adım, yapabileceğimiz en önemli eylemlerden biridir."

       Okuma kültürü toplumların elde etmesi gereken en önemli davranışlardan biridir. Okuma eylemi ile toplumlar geçmişte sahip oldukları kaynakları geleceğe taşımış olacaklardır. Bu kaynaklar gelenektir, görenektir, örftür, adettir vb. Böylelikle bir toplumu meydana getiren özellikler korunmuş, toplumu meydana getiren nesiller arasında sağlam köprüler kurulmuş olur. O açıdan bir milleti oluşturan bireyler arasında okuma kültürünün geliştirilmesi ve kitap okuyan bir neslin inşası büyük önem arz etmektedir. Okuma kültürü, yazılı kültür ürünlerinin dünyasıyla tanışmış, tanıştığı bu dünyanın kendisine sunduğu iletileri paylaşma, sınama, sorgulama yeterliğine ulaşmış, bu olanaklarla yaşamayı alışkanlık hâline getirmiş bireylerin edinmiş olduğu davranışlar bütünüdür. Bireylerin okuma kültürü kavramının tanımında belirtilen becerilere ulaşmalarında okul yaşantılarının büyük payı vardır. Bu nedenle okullarımızda okuma etkinlikleri düzenleyerek okuyan, okuduğunu anlayan, gelecek kuşaklar için okumayı bir yaşam kültürü haline getiren bir okul modeli oluşturulması hedeflenmektedir. Öğrencilerimiz yoluyla ailelerini de etkileyerek geleceğin okuyan nesilleri olan bir toplum yapısını okullarımızdan başlayarak kazandırdığımız okuma alışkanlıkları ile gerçekleştirilecektir. Yeni öğretim programlarının kazanımlarına uygun olacak bu çalışma ile okumanın öğrencilerimizi hayata hazırlayacağı ilkesinden hareket edilmektedir.

        Yıllık kitap okuma alışkanlığımıza dair hazırlanan istatistiklere bakıldığında ülkemizde kitap okuma alışkanlığının geliştirilmesi gerektiğini görmekteyiz. Okullardan başlayan bir okuma hamlesi ile okuma alışkanlığı kazandırılması hedeflenmektedir. Dünyadaki gelişmeleri takip ettiğimizde gelişmiş ülkelerin insanlarının yıllık okuma oranlarının bizim ülkemize göre çok yüksek olduğu görülmektedir. Okuma kültürü eksik olan bireylerin kendilerini ifade etmelerinde zorlandıkları görülmektedir. Bu eksikliği gidermek, çağdaş anlamda iletişim ve kültürel gelişim ihtiyacını karşılayabilmek için kitap okuma oranının artırılması gerekmektedir. Kitap okuma oranındaki artış hayata hazırlanma becerilerinde artışı getirecektir. Okullarımızda uygulanan "Okuyan 7'ler  Projesi" ile öncelikle öğrencilerimize kitap okumayı sevdirme etkinlikleri ile okuma konusunda farkındalık oluşturulacaktır.        

       Proje amacı, öğrencilerimizin; okuyan, düşünen, yorumlayan, eleştiren, medeniyetimizin kültürel mirasını değerlendiren, kültürümüzün söz ve yazı varlığını geliştiren, zenginleştiren ve yaygınlaştıran; geleceğin kültür elçileri olmak için çaba harcayan, okumayı bir yaşam biçimi hâline getiren, arkadaşlarıyla kültürel zeminde yeni bağlar kuran bireyler olarak yetişmelerini sağlamak ve onların bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal, edebi ve meslekî gelişimlerine çok yönlü katkıda bulunmaktır.

       Projenin aşamaları;

  • Yedi kişilik bir grup oluşturulur.
  • Yedi kişiden oluşan 7'şer grup oluşturulur.
  • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü "Eser İnceleme Komisyonu" tarafından incelenip onayı alınan kitaplar okullara teslim edilir.
  • Her gruba İlçe Milli Eğitim  Müdürlüğü tarafından  yedi kitap verilir.
  • Bu yedi kitabı her öğrenci sırasıyla okur.
  • Her öğrenci yılda yedi kitap okumuş olur.
  • Çalışmanın başlangıç tarihi Ekim ayının ikinci haftası olup Mayıs ayı sonunda biter.
  • Bu aşamada her yedi kişiye bir koordinatör öğretmen belirlenir.
  • Her öğretmen bir grubu takip eder. 

09-12-201909-12-201909-12-201909-12-201909-12-201925-12-201925-12-2019

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 09.12.2019 - Güncelleme: 29.07.2022 14:51 - Görüntülenme: 1088
Kaynak: BAŞAKŞEHİR İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
  Beğen | 5  kişi beğendi